söndag 1 november 2009

Min släkt

Jag har under flera år intresserat mig för släktens historia. De dokument jag har tillgång till tänker jag efter hand publicera via min blogg.
Mina första berättelser kommer från min farmors sida, Estrid Tenggren och hennes faster, Hanna Borrie.

Dessa umgicks mycket på Tagels Gård i Småland. Tagel ägdes av Adelheid von Schmiterlöw, som kom att bli en av Hannas bästa vänner. Tillsammans med Tora Vega Holmström kom de att kalla sig "de tre musketörerna".

De gick på konstskolor, gjorde resor och samtalade med varandra samt målade tavlor tillsammans.

Här kommer också att finnas barndomsminnen från Hanna med olika karaktärer på den tiden det begav sig. Jag kommer att berätta hennes historia direkt från de dokument jag har.

Jag hoppas att ni finner dessa skildringar lika intressanta som jag gör.

Detta kommer att ta lång tid så ha tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar